Tuesday, December 7, 2010

December 7th - Big Catch Up Post

ok folks, so here's a big post to catch everyone up to where i am on this. basically, i have the bike mostly done. there are just a few small things i need to do, and i need to wire the bike, then i can start it finally.

i entered it in the Yokohama Hot Rod & Custom Show this past Sunday with Tomo's garage, Bike Garage Kokoro. we had a lot of fun and quite a few people seemed to like my bike, so i was happy. thanks Tomo!!!

well, here's what i've done...

これは最近出来たことを全部ポストする為のポストです。基本的にバイクを完成した。残っている所はほとんど小さい所、そしてワイヤーなど。それ終わったら、エンジンの音を聞くこと出来るかな〜?

この前の日曜日にトモさんのバイクガレージ心と一緒にYokohama Hot Rod & Custom Showに出した。楽しむこと色々ありました。そして、色々の人は私のバイクを好きだったみたいですので、とても嬉しかった。有り難うトモさん!!!

さあ、今まで出来たのは...

seat pan done and covered with foam rubber.

シートの鉄板を作って、そしてゴムを付けた。


leather cut, design stamped, and ready for dye.

革を切って、デザインをスタンプして、黒くする準備が終わりました。


dyed, laced, and mounted.

黒くした後、レースして、フレームに付けた。




frame painted.

フレームをペイントした。


other stuff ready for paint.

他のパーツの準備。



anyone dig flake?

誰かがフレーク好きですか?


my metal melting foundry.

私の鋳造機


tongs.

トングです。



spoon for removing slag.

ゴミを取る為のスプーンです。



how about some lace?

レースはどうですか?


first attempt didn't quite work out like i wanted, but a quick photo before wiping it off.

一回目は失敗でした。それでも写真撮りました.


and ready to go again.

二回目の準備。




second go round. still not what i had in mind, but a fortuitous accident. i liked this better than what i had planned.

二回目。まだ計画とちょっと違うですけど、計画より好きでした。いい偶然でした。


starting to look like a bike again...

もうちょっとバイクのようになりました。


closer...

もっと近く。


and ready for the show. you can't see it much here, but Sugisack (Sugisack Studio) laid down the best pinstriping and gold leaf i have EVER SEEN for me. simply amazing, i've got to get some more photos to show.

それで、イベントの為の準備が終わりました。この写真で余り見えないですが、Sugisackさん(Sugisack Studio)はこのバイクに今まで見たことあるピンストライプの中で一番最高なピンストライプとゴルドリーフを入れてくれました。本当に感動的です。もっともっと写真をポストするべき。

of course i have to give a shout out to my Dad and brother for helping all along the way. and Tomo has helped me in more ways than i can even begin to mention. you guys rock!!!

もちろん私のお父さんとお兄さんにも「有り難う!」と言うべき。最初から今まで色々で手伝ってくれました。あとトモさんも、手伝ってくれた方法は数えられないぐらいです。あなたたちは最高です!

4 comments:

  1. You have got a fantastic looking bike. Real nice paintjob, gives the bike a nice vintage look.
    Well impressed.

    ReplyDelete
  2. thanks man, i'm enjoying watching yours come together too - very ingenuitive.

    -dan

    ReplyDelete
  3. Fantastic hand made paintjob!

    The use of lace is priceless ... for the rest there is mastercard!

    Grat job man!!!!

    ReplyDelete
  4. thanks! glad ya dig it. it's been a blast this far and i haven't even fired it up yet. can't wait to kick it over.

    -dan

    ReplyDelete